Stick - och virkade handledsvärmare

 
På något sätt har det lossnat lite på stickningskrampen. Jag fattade liksom till slut, hur maskorna ser ut från olika håll.
Och jag har lyckats sticka något som faktiskt kan användas!
(att jag gjort en mössa som liksom inte riktigt kan presenteras här behöver jag ju inte skryta med)
 
 
Handledsvärmare/pulsvärmare i slätstickning med virkade kant.
                                     

 Och en lite längre modell i rätstickning på en större sticka, med en liten virkad kant. Själv gillade jag de här bäst, den var skönast.


Det var riktigt kul att sticka, men märkligt att aviga maskor är lättare än räta..? I alla fall, tror inte denna tanten kommer prestera några mästerverk i form av spetsstickade sjalar eller så, men i alla fall några bas...attiraljer...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar