Virkade handledsvärmare i Alpaca

Jag hade lite garn över efter några mössor jag virkat. Och det räckte precis precis till ett par handledvärmare, eller pulsvärmare eller vad man nu säger...
Tog det HÄR mönstret, som jag sett min kära virkkollega testat. Det är en kick när man får nys om ett nytt mönster, måste hem och prova!

Det var ett bra och lätt mönster att följa, jag gillar att virka efter diagram. Önskar så att gjordes mer diagram så att det blev lättare med utländska mönster eftersom jag är så lat med att översätta dem.
Gjorde dem lite kortare på grund av garnbrist.




Snygga tycker jag, och sköna men är inte helt överens med "midjorna" som bildas av fastmaskraderna. Kommer nog prova utan dem och se hur det blir. Även hittat ett till nytt mönster som jag så klart måste prova.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar