Virkad hängselklänning

Äntligen klar! Eller ja, kjolen tog lite drygt en kväll att göra, det var själva syendet av underkjol och knappar som drog ut på tiden... Så klart... Det tråkiga är inte roligt!

Mönstret i kjolen kommer från underbara spanska SIDAN. Mönstret är egentligen en längre kjol till dam men jag använde mig enbart av nedre volangdelen. Jag har suttit och letat och letat efter just detta mönstret att länka till men hittar det inte...Inte super på spanska..


virkad kjolhängselkjol spetsmönster
 
Kjolen innan innerkjol. Tyckte att hålen blev lite för stora för att ha utan men visst kan man det om man vill. Tänker att man kan använda ett tunnare garn för att få det tätare. Jag använde Drops Paris.
 
 
virkad kjolvirkad hängselkjol
 
Och så äntligen dags för premiär, vit underkjol i och knappar på plats. Jag gjorde ett litet sprund baktill med knapp, om man som jag har ett litet knubbigt barn. Gissar att kjolen kan användas ganska länge, beroende på hur mycket mage och rumpa man har ;)
 
God virkning!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar