Ljuvliga choklad!



Igår fick jag super-chokladsug och gick loss på 100% ekologisk choklad ifrån LCHF- butiken.
Väntade mig en bitter chock men det var jättegott! Kanske är jag härdad efter de här veckorna utan socker eller så har de lyckats med chokladen riktigt riktigt bra. Älskar i och för sig riktigt mörk choklad, dessutom ska det ju vara nyttigt och ett afrodisiak (hihi, aldrig märkt av den effekten dock..).
Använder man den i bakning eller godistillverkning kan man tillsätta den sötning man önskar. Praliner, chokladmousse, chokladkaka, en bit i kaffet? Oj det kan blir mycket smarrigt på den :) Det bästa är att den innehåller 3,6 kolhydrater/ 100 gram. Toppen!!
Det finns en annan choklad ifrån dem som innehåler 99% choklad och är steviasötad. Den innehåller 4,24kolh/gram vilket också är helt okej. Jag har inte smakat men ska beställa den nästa gång. Kanske kan passa bra om man behöver en lite sötare smak.? Undrar om stevian framträder eller om smakar gott, ska återkomma med recension :)
Idag ska jag in till stan och tänkte besöka Zebedas butik för lite inköp (OBS webshop finns här)! Måste införskaffa lite rå choklad och kanske lite smarrig choklad med timjan eller ingefära. De smakerna är ljuvliga!

Dessutom har de ett erbjudande:
1. Du får en NewTree Chokladkaka 50g helt GRATIS när Du handlar för endast 200 kr i webshoppen.! 
2. Du får 2 st mörka Chokladkakor 80g helt GRATIS av oss när Du handlar för endast 300 kr (ex frakt).

Det är ju toppen!

/Jenny "chokladoman" (och virkoman ;) )


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar