Axelvärmare


Har virkat två  axelvärmare efter jag tenderar att helst vilja virka trekantssjalar ;)

Axelvärmare nummer ett:
Först en lime/gräsgrön i skönt bommulsgarn. Jag är inte riktigt nöjd med passformen, själv skulle jag nog vilja ha den mer upp i halsen men den är säkert snygg utanpå en passande jacka. Däremot tycker jag att mönstret är jättefint. Min variant skulle behöva ett lite grövre garn tror jag plus att, även om jag gjorde minsta storleken, skulle gjort den smalare övre delen längre. Jag valde att inte sätta ihop kragen utan satte i knappar istället. Jag gjorde därför två rader med fastmaskor på kortsidorna, en med hål för knapparna. Någon annan som testat mönstret? Mönstret från Garnstudio hittar ni HÄR


 Axelvärmare nummer två.
Jag hittade det här mönstret på garnstudio. Mönstret är egentligen en kofta men jag har provat att endast göra översta delen och ha som axelvärmare, eftersom de garner jag hade inte räckte till hela...
Denna axelvärmare hade en skönare passform, än den gröna, som ligger snyggt över axlarna. Dock skulle jag nog velat ta in den lite längst ner då den känns lite för vid längst ut. Kanske provar den som kofta också en gång när jag har mer garn. (som sagt, inne på restgarnsrensning)

//Jenny

1 kommentar: