Virkad matta på gång!

Har klippt och klippt och klippt hela veckan. Och virkat upp det alldeles för snabbt. Mattan äter trasor, just nu motsvarar ett varv på mattan en t-shirt...(är det någon som någon gång önskar sig en virkad matta av mig, så får du klippa trasorna själv!!)

Men jag tycker att det blir fint och tanken är att den ska bli ca 20 cm bredare än den är nu, så det kommer bli lika mycket ljust grått som mörkt. Jag har virkat denna på frihand och alternerar fastmaskor, stolpar, bågar, picoter och lmb. Det finns massor av inspirerande bilder på virkade mattor på nätet, och ett flertal gratismönster, ut och googla!!
Är själv nu på jakt efter bra och inte allt för dyra trikåtrasor att köpa. Frosta Design har sådana men jag hittar ingenstans att köpa på nätet, någon som vet? Däremot finns Zpagettigarn att köpa på Syochsticka.se. Zpagettigarnet är toppensnyggt och skönt att virka i. Jag gjorde ett par korgar i det, i julas och det blev riktigt bra (hann dock inte ta foto på dem innan de gavs bort)

/ Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar