ÅÅÅrh, störiga tankar

Eller ska jag skriva "störiga valkar"?? Så trött på att aldrig vara nöjd, aldrig vara smal, alltid jaga en jävla massa måsten, alltid titta med kritiska ögon. Varför är det så?

Jag äter och rör mig för att få en kropp att trivas i. VAD får man för det? Inget...det ser ju för fan likadant ut nu som för ett år sen (nyförlöst).
Precis kollat in http://iform.se/kost/sund-vikt/tugga-dig-till-en-plattare-mageoch inser att jag inte äter något av det de skriver...jahapp...Vad ska man då ta bort?

Starkare ben dock av allt springande, kanske utvecklar jag större lårmuskler istället för såna där långa smala som de säger man ska få...Jo, jag ser magmusklerna när jag står framför spegeln, men utanpå magmusklerna verkar det ligga fett som gör att det likväl blir en massa fläskvalkar (så typ tjocka fläskiga muskler....?). ÅÅÅÅRHHH! Jag tror jag blir knäpp.
Tänk om jag kunde se ut så som jag känner mig efter ett springpass...

Är det bara jag som dagdrömmer om att få dra på sig ett par jeans, en tight tröja, inget som skaver eller klämmer, inga lår som går ihop, ingen mage som måste "stoppas in", ingen tröja som måste justeras så den döljer/framhäver rätt ställen, inga lår/höfter som ser så sjuuuukt enorma ut att jag ibland inte kan fatta att jag går ut alls. För att inte tala om bredden på rumpan (från sidan) så står ut som en fotboll bak i brallan. Herremije...

Köpte ett par jeans förra veckan. Jättesnygga med hög midja som liksom håller in och är stretshiga på samma gång. MEN!!....men linningen skar in i midjan när jag satte mig och där jag inte haft valkar förr, framträdde nu valkar, längre upp....

Otäcka värld, tänk vilken enorm tyngd som skulle lätta från mina axlar om man slapp gå omkring med alla utseendetankar.


Over and out, imorgon blir det jogg igen i det otröstliga och oändliga hamsterhjulet

(och om någon undrar hur en mage ser ut efter graviditeter så googla "mammamagar" jag tänker inte ta foto på min...)

/jenny

1 kommentar:

  1. Och ALLT är mode- och skönhetsindustrins fel!!! Du har en fantastisk kropp, fött två barn och är ute och joggar varannan dag, så det är så ledsamt att läsa att du inte är nöjd! Och du är ju inte ensam om att känna så här! Finns det någon som är nöjd?? Jag går också och svär över valkar, blaffiga lår,gäddhäng, celluliter och putande rumpa (som bara blir större av jogging!) På nåt sätt måste man lära sig acceptera att vi alla är olika och att skönhet kommer inifrån bla bla bla, du har ju hört det förut, så klart. Men hur ska man göra? Jag vill vara nöjd med min kropp och njuta när jag unnar mig smaskigheter lika väl som att njuta när jag tagit hand om min kropp och rört på den. Men hur?? Har inget svar. Bara att JAG tycker du är SKITSNYGG :-)

    SvaraRadera