Pysseldag

Blev det heldag med pyssel. Vera med kompis är helt uppe i sina hästar så nu måste det byggas stall. Roligt tycker denna mamman!!



Veras första stall, som vi pillade ihop,hon och jag. Hästarna måste ju ha någonstans att bo. Man kan ju också gå till BR och köpa ett svindyrt och fint stall, MEN detta är dessutom roligt. Som de säger"resan är halva nöjet", i alla fall om man gillarpysslet;). (fan, nu fick jag inte med discoduschen!) (ja, det är värmeljuskoppar som får agera foderskålar... och bastsnören blir halm)

Kompisen fick också ett nytt stall




OchVera behövde tydligen ett extra stall som är lite mer mobilt eller som stona och fölen kunde ha.Bra tänkt där Vera!
Vilken tur att den nya mobilen kom i en så rolig låda att vi kunde fixa till ett tak :) Och här kom även tandpetare till pass, haha, det gäller att rota och se vad man finner.


Det dummaste jag sa efter detta pysslandet var "åh Vera, när vi ska göra pepparkakshus, så kan vi ju göra ett pepparkaksstall" Jaaaa utropar vera och jag garanterar att jag får ågnra den där "briljanta" idén...


/Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar