Hopknåpad klänning

Min minsta älskar filmen Frost och vill gärna ha en Elsa-klänning. En blå då tänkte jag, men nej den är tydligen vit (inte!). Rotade bland kläder och tyg och åstadkom denna skapelse. Jag kan bara tacka min freestyling för resultatet då jag aldrig haft syslöjd i skolan. 
Det blev på det hela bra, det är ju trots allt för utklädning. 

Överdelen är en del av ett 'korsettlinne', nederdelen är en nederdel från en t-shirt och släpet är från en tunt tunt gardin. Satte kardborre på släp och axlar så att det går att ta av och på. Inget virkat på just denna men det kommer fler klänningar! 


Den är ju egentligen inte så lik Elsas klänning.. Egentligen... Jag provade hur det skulle se ut med virkade snöflingor över kjolen och paljetter och pärlor men jag tyckte bara det blev rörigt...



Släpet...och en virkad krona på toppen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar