Ugglekudde

Det är mycket ugglor just nu och visst ska jag väl inte vara ner än att hitta på några till. En kudde blev det denna gången och det var jätte kul att göra!
Mönstret hittade jag på själv. Men eftersom jag är bra på att ändra lite under arbetets gång var det svårt att hålla mig exakt till skissen, vilket jag så här i efterhand borde ha gjort.... Men att repa upp o göra om är lite irriterande. 
Så... Jag får göra fler modeller efter detta mönster och så får jag hoppas att man inte ser slarven jätte tydligt på kudden...(vänstersidan är rätt och helt enligt mönstret..)

Jag virkade hela kudden från vänster till höger och inte nerifrån och upp. Jag tror att ugglan kommer se lite annorlunda ut om man virkar på andra hållet, vilket jag kan tycka är att föredra. Tex kommer näbben att bli spetsigare.
Nåja, fler projekt enligt mönstret kommer!

virkad kudde ugglemönster
Som sagt....Följ ditt eget mönster nästa gång Jenny! Gör om gör rätt, en ny uggla får det bli för att bevisa, åtminstone för mig själv, att jag kan :)

virkad uggla mönster

virkad kudde

Baksida mestår av ett linnetyg, sytt i vanligt örngottsutförande. Sedan virkade jag solfjäderskanten.

mönster virkad uggla
Lägg in olika färger på de olika fälten.
Varje ruta motsvarar en fastmaska, eller om du virka halvstolpar, två halvstolpar.

Hade varit roligt att se fler modeller av ugglan så låna gärna mönstret ☺️. 

God virkning!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar